Ciele projektu
Projektová spolupráca medzi univerzitami, základnými školami a vydavateľstvom prispeje nielen k vysokej kvalite výstupov, ale tiež zabezpečí cieľovým skupinám otvorený vzdelávací zdroj na tému duševného zdravia. Naše úsilie sa sústredí na vývoj komplexného súboru nástrojov, ktorý bude zahŕňať štyri výstupy projektu. Cieľom je navrhnúť, vyvinúť, otestovať a validovať produkt, ktorý by bol priamo adresovaný žiakom aj učiteľom na tému Well-beingu.
VÝSTUPY PROJEKTU
Aktivity budú implementované v piatich pracovných balíkoch (WP – Work Packages):
- Pracovný balík 1 (WP1) – Riadenie a kontrola rozpočtu
- Pracovný balík 2 (WP2) – Dizajn
- Pracovný balík 3 (WP3) – Príprava a vývoj kurzu pre učiteľov a pre inštitúcie, ktoré sa zaoberajú vzdelávaním učiteľov
- Pracovný balík 4 (WP4) – Piloting, implementácia
- Pracovný balík 4 (WP4) – Kampaň na zdieľanie a propagáciu projektu
HLAVNÉ CIEĽOVÉ SKUPINY·
- Žiaci druhého stupňa (vek 10 – 11), intaktní žiaci, žiaci so ŠVVP·
- Pedagogickí a odborní zamestnanci – učitelia druhého stupňa /prípadne adekvátne podľa krajiny, školský psychológ, špeciálny pedagóg, koordinátor výchovy a prevencie a ostatné odborné pedagogické pozície
CIELE PROJEKTU
Budeme pracovať na týchto intelektuálnych výstupoch:
- Vytvorenie Prevenčného programu pre učiteľov – materiály pre pedagógov a odborných pedagogických pracovníkov vo forme asynchrónneho digitálneho školenia v adekvátnom rozsahu
- Vytvorenie Intervenčného programu pre učiteľov – materiály pre pedagógov a odborných pedagogických pracovníkov vo forme asynchrónneho digitálneho školenia v adekvátnom rozsahu
- Vytvorenie Pracovných listov pre žiakov – materiály pre žiakov v printovej aj interaktívnej digitálnej forme
- Vytvorenie Online platformy – vytvorené a overené programy (v 4 jazykoch), ktoré môžu používať i nezapojené školy/pedagogickí aj nepedagogickí pracovníci
Ďalšie ciele:
- zabezpečiť otvorený prístup k programom a inovatívnym vzdelávacím zdrojom pre základné školy v celej Európe. Tréning učiteľov a vzdelávacích inštitúcií bude prebiehať online a interaktívne
- vyškoliť 40 pedagogických a nepedagogických zamestnancov na úrovni základného vzdelávania v uplatňovaní preventívnych a intervenčných prístupov na riešenie naučenej bezmocnosti, a tým zabezpečiť nepretržitý profesionálny rozvoj a zlepšené kompetencie
- zahrnúť do programu cca 200 žiakov základného vzdelávania zo 4 základných škôl z 3 partnerských krajín (Slovenska, Českej republiky a Španielska)
- 80 žiakov 5. ročníka ZŠ na Slovensku
- 80 žiakov 5. ročníka v Českej republike
- 40 žiakov 5. ročníka v Španielsku
- potvrdiť očakávanú štatisticky významnú zmenu v sledovaných osobnostných premenných a školskom správaní žiakov, v dôsledku vystavenia prístupu PROWELL
- pozrieť sa na riešenie problematiky vzdelávania aj znevýhodnených žiakov; podpora a rozvoj silných stránok žiakov s dôrazom na ich sebavedomie a sebadôveru; sociálna podpora a podpora školy, rodiny, spolužiakov, empatia, životná a študijná motivácia a angažovanosť, zmysel života, ako aj redukcia/ zníženie naučenej bezmocnosti
- možnosť začlenenia efektívnych psychologických aktivít do výchovno-vzdelávacieho procesu žiakov 5. ročníka základných škôl a do práce pedagogických a odborných zamestnancov základných škôl
- rozsiahla kampaň na zdieľanie a propagáciu
- záverečná medzinárodná konferencia Face-to-Face